maandag 18 maart 2013

KRIJG JIJ OOK HET HEEN EN WEER ?








Vanmorgen toen ik om half acht het gordijn van de slaapkamer open trok zag ik een witte wereld, weer geen voorjaar. Er lag ruim 5 cm. sneeuw. Toen ik even later buiten kwam was de temperatuur boven nul en had het 's nacht ook niet gevroren. Eerst de voedertafel sneeuwvrij, voer erop en dan wat foto's gemaakt van deze winterse toestanden. De crocusjes hadden hun bloemen stijf gesloten en staken nog net boven de sneeuw uit. De kerstroos zal zich wel weer goed gevoeld hebben, echt kerstig met al dat witte spul op z'n kop. Of de viooltjes het leuk vonden? Ik denk het niet want ze lieten hun op gezichtjes lijkende bloemen mistroostig hangen. Aan het eind van de morgen echter brak de zon door en steeg de temperatuur heel snel en was het om twee uur al boven de tien graden. De sneeuw was verdwenen en..... het was lente! De crocusjes stonden met wijdopen bloemen de rond zoemende bijen te lokken, terwijl ik even lekker op de bank achterin de tuin van de weldadige zon genoot. Vanavond kwam het weerbericht akelig kort door de bocht dat gevoel de kop indrukken. Het wordt weer kouder met vorst in de nacht en mogelijk ook weer sneeuw. Ik krijg er het heen en weer van!!

3 opmerkingen:

  1. Mooie serie Ubel, inderdaad maar een vreemde maand maart dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk opwekkende serie. Ik knap er van op.
    Maar deze winterse maart tergt ons wel.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi in woord en beeld weergegeven hoe de
    natuur zijn grilligheden toont.
    Van mij mag het zo langzamerhand echt wel
    afgelopen zijn met de sneeuw.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen