woensdag 13 februari 2013

VOORPROEFJE



WINTER AKONIET  ( Eranthis hiemalis ) de echte
nummer 1.






Beetje moe, maar zoals beloofd hier alvast een voorproefje van het voorjaar
CROCUS FUSCOTINCTUS  bloeit altijd tegelijk met de sneeuwklokjes.
TOVERHAZELAAR  ( Hamamelis mollis ) reeds bloeiend voor de kerst en nog steeds geurend van de partij
Ook de BOSWILG  ( Salix caprea ) laat weten dat
 de lentefee onder weg is
Dat de GELE KORNOELJE ( Cornus mas ) al zover was had ik niet gedacht
De HEMELBOOM  ( Ailanthus altissimus )
houd zijn knoppen nog even stijf dicht
Maar de DRUIFHEIDE  ( Leucothoe axillaris ) lijkt al wel zin in het voorjaar te hebben.
Over dit struikje een volgende keer meer.

3 opmerkingen:

  1. Mooie lentebodes Ubel, ik moet ook bekennen dat ik er nu ook wel naar uitzie dat het lente wordt.
    Ik heb dus even fijn van deze vroege fleur genoten.
    Benieuwd naar de Druifheideblog, een struikje dat ik niet ken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Zonder het te weten dat jij al een winterakoniet had heb ik er vandaag ook één gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn er wel de tekenen dat de lente in aantocht is, maar nu moet je er nog wel even naar zoeken. Jou is dat prima gelukt. ik heb toevallig ook de gele kornoelje gefotografeerd, die zie je op mijn volgend blog.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen