donderdag 28 februari 2013

SPIEGELING



Woensdagmiddag, de zon schijnt dus de tuin in want er is nog genoeg te doen. De cultuurvormen van Crocus sieberi en Crocus chrysanthus staan met wijdopen bloemen te wachten op de bestuivers. Slechts een enkele vlieg heb ik gezien, nog even wachten op de hommels en bijen dus. Overal beginnen planten al wat groei te vertonen. Het longenkruid zit dik in de knop, ja het voorjaar komt er nu echt aan. Morgen begint de meteorologische LENTE !! Genoeg over het voorjaarsgebeuren, eerst aan het werk. In mijn tuin staan twee grote flessen, eentje van helder glas waar ooit zoutzuur in heeft gezeten en een andere van groen glas eens gevuld met rode wijn. Geloof me ik heb hem niet leeggedronken, ik moet helemaal niets hebben van alcoholische dranken. Deze flessen staan daar gewoon ter decoratie. Het is altijd heel erg verassend wat er in zo'n fles gebeurt. De groene is lek er zit een groot gat onderin zodat er in de zomer zo maar een plant in groeit. In de winter zitten er ijsbloemen in of ligt er een kunstig gedrapeerd laagje sneeuw op. En gisteren zag ik mijn huis zich spiegelend  in de fles, leek me leuk voor een wat groenig, waterig uitziend plaatje.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gezien Ubel, het lijken wel impressionistische schilderijen.
    En ja de lente komt er nu toch echt aan,
    overal zie je nu toch de tekenen daar van.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen