donderdag 20 oktober 2011

EIEREN

Veel eenjarige potplanten hebben er de brui aan gegeven. Het weer is niet slecht vandaag. Een buitje en regelmatig zon. Warm is het niet, maar daar zijn jassen voor. De afgestorven plantenresten in de kruiwagen en potten waar ze in stonden legen. Met grond in de potten zullen ze straks stuk vriezen. Ieder jaar weer nieuwe kopen is mij te gek. Sommige planten hebben hun wortels door het gaatje in de pot in de grond eronder goed vastgezet dus even stevig trekken. Ha, een worm, die zal ik eens aan mijn zonnebaarsje geven.

pas gelegd

Ik gooi hem in het vijvertje en hap weg is de worm. Niet de zonnebaars maar het snoekje van 10 cm. lang had hem te pakken. Straks nog maar een voor de andere slokop vangen. Onder de potten zitten veel pissebedden, miljoenpoten en enkele duizendpoten. Maar wat is dat! Al geruime tijd kom ik hele kleine piepjonge slakjes tegen in de tuin op de planten. Zelfs op de muren van het huis zitten ze. Hier heb ik het begin, de eieren. Een klein hoopje glanzende kraaltjes. Jammer voor de legger van dit hoopje, maar ik ruim ze toch maar op. Wel eerst even een foto maken natuurlijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten